Mättande frukost - tips

Jag signade upp mig på Viktväktarna igen för några veckor sedan ju och det tar ett tag innan man kommer in i hela det där tänktet. Det är verkligen inte komplicerat, men man måste ändå tänka att det ÄR skillnad på 5 och 8 köttbullar t ex. Och så gäller det att hitta mat som är mättande, så man inte "slösar" sina poäng på "onödig" föda (även om manibland måste tillåta sig det också, bara för att det är gott)!

Frukosten är ju ett viktigt mål och samtidigt det jobbigaste tycker jag, jobbigt att gå upp i tillräckligt god tid för att hinna med sin egen frukost och inte bara barnens - då menar jag de där dagarna då barnen faktiskt sover till 07 ist för 06, då vill man inte gärna kliva upp själv innan de vaknar :) Men för ett par dagar sedan gjorde jag en smoothie på lätt vaniljyoghurt, banan och kiwi - otroligt mättande och väldigt snabbgjort! Jag tog 2 dl yoghurt, 2 bananer och 2 kiwis och då var jag proppmätt fram till lunch, annars brukar jag behöva en frukt eller så emellan. Har provat att halvera mängden ingredienser, men är man väldigt hungrig så behövs 2 dl etc :) Man kan ju såklart ha i vad man vill, men tror banan är en bra ingrediens då det mättar så pass!

Sådär, from me to you - en mättande, lätt och god frulle som man ju även kan dricka på vägen om man har lite brådis!



Em älskar't också!

Botten upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0