Mellanlanding

Mellanlandar hemma efter jobb, lunch med the man och handling. Ska snart hämta juvelerna, men Em vill helst vara kvar till 15 på fritids och så behövde jag skriva ut sportlovslappen också. Synd att man inte har lika många veckors semester per år som skolan har lov :( Men, men, två dagar ledigt ordnar vi tilll i alla fall och tar en långhelg. tänkte åka på en sådan där liten sportlovskryssning med Birka :) Det lät ganska mysigt! När jag var på väg ut från Coop för en stund sedan så stod där en sådan där påträngande gosse med en mugg Omega 3 (tror det var det iaf) som han stack fram under näsan på mig och sa något käckt. Nej tack, sa jag och fortsatte gå. "Nähä!", hör jag då en tjurig och lite besviken röst bakom mig. NEJ MEN FÖRLÅT OM JAG INTE HAR TID ATT HÖRA DITT FÖRSÄLJNINGS SNACK!, hade jag lust att säga. Men det gjorde jag inte. Är det bara jag som tycker det är väldigt jobbigt med dessa försäljare som står bakom små pappersbord och ska trycka på en allt från vitaminer till mobilabonnemang? Det är väl toppen att de finns till hands på så många ställen, men sluta flyg på folk som bara vill gå och handla mat eller kika runt i en galleria ifred! Stå där och se trevliga ut så kommer de som är intresserade fram! Alltså, tro inte att jag inte fattar poängen med detta beteende, jag förstår såklart att de fångar några kunder extra. Sådana som inte har hjärta att gå förbi och som tackar ja för att få komma därifrån snabbt. Mig stör de bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0