Så svårt att förstå

Jag har så svårt att förstå hur en del människor förstör sig själva med droger, hur de kan tro att livet blir bättre med hjälp av det? Eller, det tror de ju kanske inte, men alla borde väl veta vid det här laget att ett missbruk av droger leder mot döden. Om man inte har den turen att sluta i tid.
Det gör mig så sorgsen att människor kan må så dåligt att livet inte spelar någon roll längre.
För ville de medvetet ta livet av sig så finns det ju snabbare sätt att göra det på. Just nu är det Whitney Houston jag har i tankarna. Hon hade röst sänd från ovan, en vacker dotter och säkerligen vänner och familj som älskade henne samt en förmögenhet som hade kunnat ge henne ett liv utan några allvarliga bekymmer. Så vad var det som fick henne att vilja försvinna ifrån allt detta med hjälp av droger? Pressen? Jamen varför tog hon då inte sitt barn och sin förmögenhet och startade ett nytt liv på en tropisk ö och njöt av livet istället? Allt handlar väl om ens inre styrka, hur man tänker och vad man orkar.
Jag har förlorat nära släktingar till droger, men kan ändå inte förstå. Jag kan inte förstå hur man kan lämna sina barn och välja drogerna.
Du förgyllde världen med din röst, en röst som ingen kan komma nära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0