Sh´bam på er gott folk!

Nu nedrans! Jag är på gång :)
Igår tog jag mig ner till SATS för att kika lite på om det skulle vara värt att byta dit från los Friskis & Svettis (kan det verkligen vara sådan skillnad, tänkte jag). Eh JA, det kan det, fick jag tydligt se! Jag blev helt såld.
Det är ju för det första så nära hemifrån men det finns många fördelar.
Möttes av en riktigt härlig tjej, en vanlig tjej, i receptionen. Det var så skönt, för jag hade en bild av att på SATS tränar och jobbar bara riktigt snygga och hippa människor. Missförstå mig inte, hon var jätefin men på ett naturligt sätt - utan 3 lager smink och solariebränna.
Nåja, till poängen;
Det finns MYCKET fler maskiner än på Friskis, både fler varianter och fler till antalet och det bästa av allt - ingen maxtid. Alltså kan jag köra mina 3-5 km på crossen utan att någon står och stampar med foten.
Och det finns MÅNGA fler klasser! Jag provade Sh´bam igår kväll och det var så roligt, en riktig girlpower-klass. Toppenbra instruktör med tonvis av energi. Jag upplevde det som en blandning av step, aerobis och dans (typ) och passet satt där det skulle, mitt ansikte hade samma färg som en gris efteråt. Samtidigt som jag var som spaghetti i benen efteråt så blev jag väldigt pigg (= jag orkade titta på en hel film när jag kom hem, innan jag somnade)!
Så nästa veckas Sh´bam är redan bokad + några fler klasser!
De har dessutom något som heter Minisats. Där får barnen vara och leka medan föräldrarna tränar! Det finns ett bollhav, rithörna, en mjuk hörna för de minsta och en TV-hörna + lite annat smått och gott! Helt perfekt!
Första gången är föräldern med som en liten inskolning och sedan få de vara där 1,5 timme per gång.
Har man barn från 6 år och uppåt å finns det klasser för dem också, vilka är rabatterade om man är medlem.

-SATS, vill ni ha en ny PR-agent?



Man fick en träningsväska, handduk å vattenflarra också


Ungefär såhär såg jag ut efteråt. Skär och glad. Fast jag var ännu mer skär....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0